Παρασκεύη 17 2018
Τετάρτη, 01 Αυγούστου 2018 11:46

Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές

 Απόφαση πρόσληψης προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για κάλυψη απρόβλεπτων και επειγουσών αναγκών που προέκυψαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές της 23ης και 24ης Ιουλίου 2018 σε εκτεταμένες περιοχές της Περιφέρειας Αττικής

Ανακοίνωση - Πρόσκληση για πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου στο Υπ. Υποδομών & Μεταφορών για κάλυψη απρόβλεπτων & επειγουσών αναγκών που προέκυψαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές της 23ης & 24ης Ιουλίου 2018

1. Εφάπαξ Ενίσχυση Πληγέντων
Ξεκίνησε την Τρίτη 31 Ιουλίου 2018, η υποβολή των αιτήσεων για τη χορήγηση της έκτακτης εφάπαξ ενίσχυσης, με τη μορφή επιδόματος, σε πληγέντα φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις από τις πυρκαγιές στις 23 και 24 Ιουλίου 2018 στην Περιφέρεια Αττικής, σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα.
 
 

 pinakas kat

Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων λήγει στις 30 Οκτωβρίου 2018.

 

Για τους πληγέντες οι οποίοι δεν πρόλαβαν ή δεν θα μπορέσουν να καταθέσουν την αίτησή τους σύμφωνα με το κατωτέρω πρόγραμμα, θα συνεχιστεί η υποβολή αιτήσεων, αμέσως μετά την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου κατάθεσης των αιτημάτων των πολιτών.
 

pinakas yp 

Για την υποβολή των αιτήσεων τηρείται σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με την ώρα προσέλευσης των πληγέντων.

 

Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται στα κατά τόπους γραφεία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που λειτουργούν για το σκοπό αυτό, καθημερινά από 8:00-20:00, ανεξάρτητα της περιοχής κατοικίας του πληγέντος.
 
Οι πληγέντες πολίτες συμπληρώνουν τυποποιημένο έντυπο αίτησης διπλής όψης με ενσωματωμένη τυποποιημένη υπεύθυνη δήλωση και απαιτείται μόνο η συμπλήρωση των στοιχείων τους.

 

Σημειώνεται ότι οι πληγέντες, πέραν του έκτακτου επιδόματος των 5.000 ή 6.000 ευρώ για τους τρίτεκνους και πολύτεκνους, για τις κατοικίες, και των 8.000 ευρώ για τις επιχειρήσεις, θα αποζημιωθούν πρόσθετα για τις ζημιές που υπέστησαν τα κτήρια και ο περιβάλλων χώρος, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, αμέσως μετά την έκδοση της σχετικής κοινής υπουργικής απόφασης.

 

Ακολουθούν τα σχετικά έντυπα των αιτήσεων.

 

2. Διαγραφή Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων

 

Διαδικασία διαγραφής αδειών κυκλοφορίας οχημάτων που καταστράφηκαν ή αχρηστεύτηκαν στις πυρκαγιές της 23ης και 24ης Ιουλίου 2018 στην Περιφέρεια Αττικής.

 

 

 

Με δεδομένη την ύπαρξη δελτίου ταυτότητας, οι ενδιαφερόμενοι (αυτοπροσώπως ή με εξουσιοδότηση) υποβάλλουν αίτηση – υπεύθυνη δήλωση σε οποιαδήποτε Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής. Στην αίτηση αναφέρουν ότι το όχημα καταστράφηκε στην πυρκαγιά.

 

Αίτηση γίνεται και από τους συγγενείς α’ βαθμού με προσκόμιση πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης. Το πιστοποιητικό εκδίδεται από τον Δήμο.

 

Αίτηση υποβάλεται και από κληρονόμους μετά την αποδοχή της κληρονομιάς.

 

Λαμβάνεται η βεβαίωση διαγραφής από την Περιφέρεια και αυτόματα ενημερώνεται το μητρώο αδειών κυκλοφορίας οχημάτων ότι το όχημα διαγράφηκε.

 

Επίσης, αυτόματα ενημερώνεται η ΑΑΔΕ (εφορία), ώστε να μην επιβάλλονται τέλη κυκλοφορίας και να μην υπάρχει υποχρέωση ασφάλισης.

 

ΔΕΝ καταβάλλεται οποιοδήποτε παράβολο.

 

ΔΕΝ απαιτείται πιστοποιητικό καταστροφής από ανακυκλωτή.

 

Αν δεν υπάρχει δελτίο ταυτότητας, πρώτα θα πρέπει να γίνει η έκδοση – αντικατάσταση του. Σημειώνεται ότι η έκδοση – αντικατάσταση των δελτίων αστυνομικής ταυτότητας (καταστραμμένων ή απολεσθέντων) πραγματοποιείται ατελώς, χωρίς καταβολή παραβόλου.

 

 

3. Αντικατάσταση Αδειών Οδήγησης

 

Διαδικασία αντικατάστασης άδειας οδήγησης λόγω καταστροφής ή απώλειας στις πυρκαγιές της 23ης και 24ης Ιουλίου 2018 στην Περιφέρεια Αττικής.

 

Με δεδομένη την ύπαρξη δελτίου ταυτότητας, οι ενδιαφερόμενοι δηλώνουν την απώλεια ή την καταστροφή σε οποιοδήποτε Αστυνομικό Τμήμα, μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2018.

 

Το αποδεικτικό από το Αστυνομικό Τμήμα, μαζί με τα υπόλοιπα απαιτούμενα δικαιολογητικά προσκομίζεται σε οποιαδήποτε Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας (ή στο ΚΕΠ), όπου υποβάλλεται η σχετική αίτηση, μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2018.

 

Τα υπόλοιπα δικαιολογητικά είναι:

 

· Αίτηση εκτύπωσης άδειας οδήγησης (έντυπο).

 

· Μία (1) πρόσφατη φωτογραφία τύπου διαβατηρίου.

 

· Φωτοτυπία της ταυτότητας (Απλό φωτοαντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας ή ισχύοντος ελληνικού διαβατηρίου, ή ατομικού βιβλιαρίου υγείας).

 

ΔΕΝ καταβάλλεται οποιοδήποτε τα παράβολα.

 

Αν δεν υπάρχει δελτίο ταυτότητας, πρώτα θα πρέπει να γίνει η έκδοση – αντικατάσταση του. Σημειώνεται ότι η έκδοση – αντικατάσταση των δελτίων αστυνομικής ταυτότητας (καταστραμμένων ή απολεσθέντων) πραγματοποιείται ατελώς, χωρίς καταβολή παραβόλου.

 

 

 
4. Συχνές Ερωτήσεις – Απαντήσεις
 
1. Ερώτηση:

 

Δικαιούνται οι πυρόπληκτοι το επίδομα εφόσον το κτήριο είναι χαρακτηρισμένο πράσινο;

 

Απάντηση:

 

Εφόσον το κτήριο παρουσιάζει βλάβες και αναγράφονται στο δελτίο επανελέγχου δικαιούται επιδόματος ανεξάρτητα από τον χαρακτηρισμό.

 

 

 

2. Ερώτηση:

 

Είμαι ιδιοκτήτης, δικαιούμαι το επίδομα;

 

Απάντηση:

 

Δικαιούται επίδομα ο ιδιοκτήτης του πληγέντος κτηρίου που χρησιμοποιεί το κτήριο ως κύρια ή δευτερεύουσα κατοικία και το δηλώνει στο Ε1.

 

 

 

3. Ερώτηση:

 

Είμαι ενοικιαστής, δικαιούμαι το επίδομα;

 

Απάντηση:

 

Επίδομα δικαιούται όποιος χρησιμοποιεί το κτήριο ως κύρια ή δευτερεύουσα κατοικία το οποίο προκύπτει από τα φορολογικά του στοιχεία. Κατά συνέπεια δικαιούται επίδομα ο ενοικιαστής που αποδεικνύει ότι μίσθωνε την κατοικία (ενοικιαστήριο συμβόλαιο ή Ε2 του ιδιοκτήτη).

 

 

 

4. Ερώτηση:

 

Έχω μία κύρια και μία δευτερεύουσα κατοικία. Δικαιούμαι δύο επιδόματα;

 

Απάντηση:

 

Δικαιούται επίδομα για κάθε ιδιοκτησία και υποβάλλεται για κάθε μία ιδιοκτησία αίτημα για το επίδομα.

 

 

 

5. Ερώτηση:

 

Το σπίτι είναι διπλοκατοικία και έχει βγει ένα δελτίο επανελέγχου. Ποιος κάνει αίτηση;

 

Απάντηση:

 

Όσοι είναι χρήστες (ιδιοκτήτης, επικαρπωτής, ένοικος με δωρεάν παραχώρηση, ενοικιαστής) των κατοικιών που έχουν πληγεί. Χρησιμοποιείται το ίδιο δελτίο επανελέγχου.

 

 

 

6. Ερώτηση:

 

Το σπίτι του αιτούντος κάηκε καθώς και οι γονείς του. Τί έγγραφα χρειάζεται;

 

Απάντηση:

 

Ληξιαρχική πράξη θανάτου των αποθανόντων και πιστοποιητικό εγγυτέρων συγγενών.

 

 

 

7. Ερώτηση:

 

Αν δεν υπάρχει ηλεκτροδότηση, όμως υπάρχει μετρητής (ρολόι), υποβάλλεται η αίτηση;

 

Απάντηση:

 

Υποβάλλεται και εξετάζεται κατά περίπτωση.

 

 

 

8. Ερώτηση:

 

Σε περίπτωση απώλειας δελτίου επανελέγχου, το αναζητούμε στους μηχανικούς;

 

Απάντηση:

 

Το δελτίο μπορεί να αναζητηθεί στη Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Κεντρικής Ελλάδος (ΔΑΕΦΚ-ΚΕ), στα τηλέφωνα 2108704707 και 2108704708.

 

Ταχυδρομική Διεύθυνση: Ι. Κόνιαρη 43, Τ.Κ. 11471 Αθήνα.

 

 

 

9. Ερώτηση:

 

Πότε θα ξεκινήσει ο έλεγχος των κτιρίων που έχουν χαρακτηριστεί επικίνδυνα για χρήση (κόκκινα);

 

Απάντηση:

 

Ο έλεγχος των κτιρίων που έχουν χαρακτηριστεί επικίνδυνα για χρήση (κόκκινα) ξεκινάει την 1η Αυγούστου 2018.

 

 

 

10. Ερώτηση:

 

Θα δοθεί άλλη βοήθεια πέρα των 5000€;

 

Απάντηση:

 

Θα εκδοθεί κοινή υπουργική απόφαση που καθορίζει στεγαστική συνδρομή, με τη μορφή Δωρεάν Κρατικής Αρωγής, για την αποκατάσταση του κτιρίου, δηλαδή την επισκευή, ή την ανέγερση νέου κτιρίου, ανάλογα με τον χαρακτηρισμό του.

 

 

 

11. Ερώτηση:

 

Το σπίτι του αιτούντος αναγράφεται ως κενή κατοικία. Γίνεται τροποποίηση σε αυτό; Δεν χρησιμοποιείται σαν πρώτη κατοικία αλλά σαν εξοχικό.

 

Απάντηση:

 

Εφόσον η κατοικία είναι κενή, δεν δικαιούται του επιδόματος. Δικαιούται όμως αποζημίωση για την αποκατάσταση του κτιρίου μετά την έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης χορήγησης στεγαστικής συνδρομής.

 

 

 

12. Ερώτηση:

 

Αν κατέχω δύο κατοικίες σε δύο όμορα οικόπεδα, θα χρειαστούν δύο αιτήσεις;

 

Απάντηση:

 

Αν έχουν πληγεί και οι δύο κατοικίες, και χρησιμοποιούνται ως κύρια ή δευτερεύουσα κατοικία, υποβάλλονται δύο αιτήσεις (μία για την κάθε κατοικία).